Banner


ShoutMix chat widget

cian kooo tak pandai masak sangat ekk -.-'

December 2, 2010

tajuk yang kejam bagi seorang blogger macam aku . nisa nisa , haih . umur dah 21 baru terhegeh hegeh nak blaja masak --- at least aku ade keinginan nak memasak jugak lah kan , buat nye takde , ha ! melawan melawan -.-'
ok kawan kawan . sape yang suke gelakkan aku dulu , aku dah bley ekshen dengan korang sikit . sikit jer pon , korang still bley gelakkan aku . huhuu . petang tadi , aku blaja memasak lagi . hari tuh , aku masak nasi goreng , tapi tak terupdate plak entry tuh . takpe takpe , ape yang ade jer ekk ? skali lagi kooo taip entry macam ade orang nak baca laahh weyh ! :')

aku masak Meehun Goreng or Bihun Goreng . same ekk ?


* masak cili sampai agak agak masak dan menyelerakan
* masukkan garam dan ajinomoto . ajinomoto jangan banyak banyak , gugur atas bawah kang , huahua .
* masukkan sayur sawi dan air lebih kurang untuk melembutkan meehun or bihun tadi .
** mak kata air lebih pon takpe , bihun kental dengan air neh . baik mak :')


* ini sosej , mari goreng die untuk mengenyangkan perut kita lagi :') ok , potong mereka kecik kecik supaya senang nak ngap ngap mereka .

* gorengkan mereka dalam minyak yang panas .

* kaler die sebelum dan selepas lebih kurang jer -.-'


* ini telur . kite gorengkan beliau jugak . pastikan anda menggunakan kuali yang tak melekat macam selendang anda yang melekat kat dahi anda ye . senang nak cuci sisa sisa telur yang melekat di kuali nanti . ingat tuh .

* bukan main meriah kaler die ekk . telur ini dijadikan hiasan . jangan hias jer , makan sekali tawww .

MAKA ,


siaplah Meehun Goreng or Bihun Goreng kita , siap pakej air teh 'o' lagi , hikhik .

Selamat Mencuba Bihun Simple Bersama Telur & Sosej . tajuk gila tak glamer , hahahaa :')

0 JEBON komen.: